یکی از موضوعاتی که در فصل ترمودینامیک میشه مطرح کرد و بیشتر جنبه تستی داره تا تشریحی و طرح این مدل سوالات در حد کلاس درسی بعید به نظر میاد به این شکل هست که توی بعضی از سوالات نمودارهای فشار_حجم رو به ما میدن و از ما میخوان که نمودار دما-حجم رو بصورت مثال براشون رسم کنیم و بالعکس. در حقیقت کاری که دانش آموز باید انجام بده این هستش که با کمک گرفتن از فرمول PV=nRT در نمودار فشار-حجم تشخیص بده دما در هر مرحله کاهش پیدا میکنه و یا افزایش پیدا میکنه و نحوه تغییرش به چه صورت هستش …..
برای اینکه درک بهتری از این موضوع پیدا کنید تصویر زیر رو مشاهده کنین.