مجموعه های متناهی و نامتناهی ، شمارنده ها

این پست آموزشی در مورد درسنامه دوم فصل اول ریاضی نهم هستش که در این درسنامه می تونید جواب نمونه سوال هایی از مبحث مجموعه های متناهی و نامتناهی و مفاهیمی از مبحث شمارنده های یک عدد رو در قالب یک فیلم آموزشی مشاهده کنید. در این درسنامه تمرینات کتاب درسی و سوال هایی در حد امتحانات کلاسی رو میتونید یاد بگیرید. تماشای این فیلم آموزشی شما رو برای امتحانات نهایی آماده می کند. برای دانلود فیلم آموزشی ریاضی نهم به پایین همین صفحه مراجعه کنید.

بخشی از درسنامه رو با همدیگه مرور کنیم :

تعریف مجموعه متناهی : به مجموعه ای که بشه تعداد اعضای اون رو شماره کرد مجموعه متناهی میگن ، بصورت مثال اعداد زوج طبیعی کمتر از 100 یک مجموعه متناهی هستش و براحتی میشه تعداد اعضای اون رو مشخص کرد.

تعریف مجموعه نامتناهی : اگر یک مجموعه بی نهایت عضو داشته باشه به اون مجموعه نامتناهی گفته میشه بصورت مثال اعداد زوج بزرگتر از 100 یک مجموعه نامتناهی هستش و بخاطر نامحدود بدون اعداد میشه بی نهایت عدد زوج پیدا کرد.

یاد آوری شمارنده های یک عدد : با یک مثال سعی میکنم که شمارنده های اعداد رو براتون یادآوری کنم. بصورت مثال اگه بخوایم شمارنده های عدد 18 رو بنویسیم به اعداد 1 و 2 و 3 و 6 و 9 و 18 میریسیم . در واقع شمارنده های یک عدد اعداد هستند که بر اون عدد ما تقسیم میشن و باقی مانده صفر دارن البته این تعریف شاید کمی خودمونی و کمی گنگ باشه برای درک بهتر حتما درسنامه زیر رو نگاه کنین.

سوال : کدام یک از مجموعه های زیر متناهی و کدام یک نامتناهی هستش ؟ ( جواب هاتون رو زیر همین پست برام کامنت کنین )
الف ) مجموعه ماهیان کره زمین
ب ) مجموعه شن های روی زمین
پ ) اعداد گویای بین 1. و 2.

وویس بالا توضیحاتی پیرامون نحوه فعالیت سایت لپ کلام هستش اگه حوصله گوش کردنش رو نداری سریعا ویدئوی زیر رو پلی کن.

برای دانلود درسنامه فوق با کیفیت خوب روی << اینجا >> کلیک کنید.
برای دانلود درسنامه فوق با کیفیت متوسط روی << اینجا >> کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *