حرکت شتاب ثابت

حل چندین مثال از فرمول های حرکت شناسی

حل مثال های حرکت شتاب ثابت قسمت دوم

اول از همه چیز در حل سوالات این بخش تشخیص نوع حرکت خیلی مهم است. در حالت کلی دو دسته سوال از این بخش مطرح می شود.

  • حرکت سرعت ثابت
  • حرکت شتاب ثابت

اگه در صورت سوالی قید شد حرکت سرعت ثابت است شما مجاز به استفاده از فرمول های حرکت شتاب ثابت نیستید و چنانچه در صورت سوال قید شد که حرکت متحرکی شتاب ثابت است شما دیگر مجاز به استفاده از فرمول های سرعت ثابت نیستید.

مثال1 : یک متحرک با سرعت ثابت بر روی خط راست در ….. یعنی فقط مجاز به استفاده از فرمول حرکت سرعت ثابت هستید و دیگه استفاده از فرمول های حرکت شتاب ثابت در این سوال منجر به خطا می شود.

مثال 2 : یک قطار در یک مسیر مستقیم در لحظه ی t=0 در امتداد خط راست شروع به حرکت می کند اگر شتاب حرکت ثابت فرض شود پس از 10 ثانیه این قطار چند متر جابجا شده است.

با توجه به این موضوع که حرکت شتاب ثابت است کلیه روابط گفته در جلسه قبل برای این سوال قابل استفاده است.

حرکت شتاب ثابت

دقت کنید پس از اینکه تشخیص دادید یک حرکت شتاب ثابت است و یا سرعت ثابت کافی است که از خود سوال بپرسید که کدام متغیر ( زمان – جابجایی – شتاب و …. ) نه داده شده است و نه خواسته شده بعدا طبق تصویر بالا از رابطه مورد نظر استفاده کنید.

برای اینکه با حرکت شتاب ثابت بیشتر آشنا شوید نیاز هست مثال های بیشتری رو در این زمینه حل کنید . برای دیدن چندین مثال امتحانی کافی است که درسنامه زیر رو مشاهده کنید.

برای دانلود درسنامه حرکت شتاب ثابت کافی است که بر روی << اینجا >> کلیک کنید.

6 دیدگاه دربارهٔ «حل چندین مثال از فرمول های حرکت شناسی»

  1. با سلام و تشکر ویژه و فراوان بخاطر ویدیوهای آموزشی ارزشمندی که در اختیار همه قرار میدین
    استاد ببخشید فصل دو فیزیک دو درسنامه شماره چهار و من هرچی تو سایتتون و آپارت میگردم پیدا نمیکنم .آیا ممکنه نباشه داخل ویدیو ها ..بازم ممنون بابت لطفتون.خدا خیرتون بده.

  2. عاااالی درس میدید شما آقای منصف،واقعا باید به شما تبریک گفت بابت این حوصله و تدریس درجه یک

    1. مهندس رضا منصف

      با سلام خوشحالم که تا این حد براتون مفید بوده ، پل ارتباطی ما با همه دوستان از طریق تلگرام به شماره 09117636268 امکان پذیره… منتظر پیشنهادات و انتقادات دوستان هستیم….

  3. سلام اقاي منصف ميشه ويديو هاي فصل٣ فيزيكو بزاريد خواهشاً خيلي احتياج دارم هر سايتيم ميرم مثله شما خوب درس نميده اگرم شد تو ويديوهاتون از مسایل اخره كتاب هم حل كنيد ?

    1. مهندس رضا منصف

      سلام ممنون از نظرتون البته تمرینات کتاب درسی پوشش داده شده تو اموزشی ها ولی بازم سعی میکنم به تمرینات تمرینات پایان فصل بیشتر توجه کنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *