مثلثات ترسیمی با کمترین فرمول

روش سریع برای حفظ زاویه های مثلثاتی

آموزش مثلثات بحث مقدماتی

همه دانش آموزان با مبحث مثلثات و تست های پیچیده چندین خطی آن آشنا هستند . قصد ما بیان نکات اضافه برای مثلثات نیست ! بلکه قصد داریم در یک درسنامه بسیار کوتاه تا جایی که امکان دارد از پیچیدگی مثلثات کم کرده و با چند شکل ساده مفاهیم آن را در سریع ترین زمان ممکن انتقال دهیم . منظور ما این نیست که بگوییم اصلا قرار نیست فرمولی را حفظ کنید و ذهنی تست ها و سوالات مثلثات را حل کنید نه !
بلکه سعی ما بر این است اگر مثلثات  مثلا ۱۰ بخش دارد ، ۵ بخش آن را بدون حفظ فرمول و با شکل یاد بدهیم البته استفاده از کل این روش ها و درک مفاهیم آن کمی زمان بر است که بشخصه در کلاس های تست و درس با دانش آموزان کنکوری در میان گذاشته و طرز استفاده از این روابط را به آنها آموزش می دهم . جدا از بعضی مطالب پیچیده بخشی از روابط هم بسیار ساده و قابل فهم برای همه است که قصد دارم در طی چندین درسنامه به شما عزیزان آموزش دهم . امید است که هیچ دانش آموزی در ایران پهناور با مبحث مثلثات مشکل نداشته باشد.

در درسنامه اول کافی است که زوایای 30 و 45 و 60 درجه را ذهن خود نگه دارید . اگر این زوایا را حفظ هستید که اصلا این درسنامه را نگاه نکرده و به درسنامه بعدی بروید . ولی اگر این زوایا همیشه فراموشتان می شود به جدول زیر دقت کنید.

 

30 = π/645 = π/460 = π/6
Sin(x)1/22/2√3/2√
Cos(x)3/2√2/2√½
Tg (x)3/3√13√
Cot(x)3√1

3/3√

برای باقی زوایا دیگر نیازی به حفظ فرمول ندارید و کافی است که آنها را در قالب دایره مثلثاتی یاد بگیرید.

اگر اعداد این جدول را حفظ بوده ولی همیشه جای آنها را فراموش می کنید توصیه میکنم درسنامه زیر را نگاه کنید درسنامه های بعدی خیلی عمیق تر و جالب تر از این درسنامه هست توصیه میکنم که آنها را از دست نداده و حتما سری به آنها بزنید.

برای دانلود این درسنامه کافی است بر روی << اینجا>> کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *