مقایسه آزمون های آزمایشی کنکور

بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور ۱۴۰۰ کدام موسسه است؟( قلم چی ، گزینه دو ، سنجش یا … )

تو این پست میخوام یه تحلیل کوتاهی روی آزمون های آزمایشی موسسات مختلف داشته باشم سوالی که خیلی از دانش آموزا همیشه می پرسن و میگن تو کدوم آزمون ثبت نام کنیم؟ سعی میکنم که نقاط قوت و ضعف هر موسسه رو بگم تا دید بهتری نسبت به موسسات داشته باشین.

تحلیل آزمون آزمایشی قلم چی

از نظر تعداد داوطلب بیشترین شرکت کننده در کنکور های آزمایشی مربوط به قلم چی هستش و این بزرگترین مزیت یک آزمون هستش و یکی از خوبی های این موسسه تنوع سوالات موسسه قلم چی هستش ، بطور کلی در موسسه قلم چی بیشترین تمرکز بر روی آزمون های آزمایشی موسسه هستش تا کتاب هاش و از حیث تنوع و تعداد سوال از بقیه موسسات بهتر عمل کرده منتها عمدتا آزمون های آزمایشی قلم چی روی سختی سوالات تاکید دارند و شاید بشه همین نکته رو به عنوان نقطه ضعف قلم چی مطرح کرد یعنی اینکه توی قلم چی عمدتا سوالات سخت و متسوط داریم و سهم سوالات آسان تو این موسسه کمتر هستش. بنظرم خیلی خوب میشه که قلم چی سهم سوالات ساده تر کنکور رو هم لحاظ کنه و تعداد سوالات ساده تر رو توی آزمون هاش بیشتر کنه . در ضمن معمولا موسسه قلم چی هر ۲ هفته یکبار یک آزمون برگزار میکنه که برای دانش آموزانی که قوی هستند و قوی کار میکنند خیلی مناسب هستش. در ضمن حتی اگه تو آزمون های قلم چی ثبت نام نکردین میتونین از سایت قلم چی براحتی و بصورت رایگان پیش آزمون های غیر حضوری موسسه قلم چی رو دانلود کنین . سوالات آزمون های غیر حضوری موسسه قلم چی از نظر استاندارد بودن و شبیه به کنکور بودن بسیار مناسب هستش.

تحلیل آزمون آزمایشی موسسه گزینه دو

موسسه گزینه دو بصورت متوسط هر سه هفته یک بار آزمون برگزار میکنه و میشه گفتش که رقیب اصلی قلم چی محسوب میشه و بعد از قلم چی بیشترین تعداد داوطب رو به خودش اختصاص داده ، از نکات مثبت آزمون های آزمایشی موسسه گزینه دو میشه به فونت مناسب و فضای خالی کافی جهت انجام محاسبات در آزمون ها اشاره کرد ، ضمن اینکه موسسه گزینه دو سعی کرده تا جایی که ممکنه سوالاتش رو استاندارد و شبیه به کنکور کنه یعنی تو این موسسه سعی شده که هم سوالات سبک و هم سوالات سنگین در یک آزمون دیده بشه و در حالت کلی میشه گفتش از نظر سختی سوالات کمی از موسسه قلم چی ساده تر هستش ولی به این معنا نیستش که سوالات گزینه دو خیلی ساده هستش بلکه منظور این هستش که تنوع سوالات از حیث ساده و سخت بودن تناسب بیشتری با کنکور داره

آزمو ن های آزمایشی سنجش

شبیه ترین سوالات به کنکور هر سال سوالات مربوط به سازمان سنجش هستش ولی کمی دست نگه دارین و برای ثبت نام عجله نکنین ، در کنار سوالات خوبی که این موسسه طراحی میکنه و خوندن سوالاتش رو به همه توصیه میکنم ، معمولا پشتیبانی و پاسخ برگهایی که موسسه سازمان سنجش ارائه میکنه کم و خلاصه هستش و تعداد آزمون هایی که این موسسه طراحی میکنه نسبت به موسسات دیگه کمتر هستش ، معمولا همه ساله سازمان سنجش سه مرحله جامع سوال برای داوطلبان کنکور طراحی میکنه که از کل کتاب هستش و سوالات این سه مرحله بشدت شبیه به خود کنکور هستش ، توصیه میکنم حتما تو این سه مرحله شرکت کنید مخصوصا مرحله آخر یعنی جامع سوم رو حتما ثبت نام کنید.

تحلیل آزمون آزمایشی موسسه گاج

قبل از هر چیزی بگم که معمولا کتاب های فیزیک و ریاضی گاج بیشترین فروش رو بین مخاطبین کنکوری داره و حقیقتا در عرصه کتاب های فیزیک و ریاضی تنوع و دقت موسسه گاج بی نظیر هستش .
و اما آزمون های گاج به رقم اینکه سوالات خوب و فنی طراحی میکنه خیلی با استقبال دانش آموزان کنکوری در مقایسه با موسسات قلم چی و گزینه دو مواجه نشده و در مصاحبه ای تصویری مدیر موسسه گاج اشاره کردند که تمرکز موسسه گاج بیشتر بر روی کتاب های تست میکروطبقه بندی هستش شاید به همین دلیل دانش آموزان استقبال کمتری از کنکور های آزمایشی این موسسه کرده باشند. از نقاط قوت آزمون های گاج میشه به تکنیکی بودن سوالات و ابتکاری بودن سوالات اشاره کرد. در ضمن موسسه گاج هر ۲ هفته در میان یک آزمون برگزار میکند.

نکات پایانی :

اولین نکته ای که بایستی بدونید این است که همگام با آزمون پیش رفتن کار سختی هستش . به صورت مثال دبیر کلاستون از شما در مورد فصل حرکت شناسی امتحان میگیره ولی همون هفته شما باید در کنکور آزمایشی به صورت مثال مبحث بار الکتریکی را امتحان بدید . خیلی خوب اتفاقی که اینجا میوفته این هستش ، با وجود تلاش زیاد شما یه خاطر وقت کم و تطبیق نداشتن آزمون آزمایشی با امتحانات مدرسه درصد کم و تراز پایینی را کسب می کنید ، پس خیلی نگران نشید و به راه خودتون ادامه بدین.
دومین نکته این است که هر چهار آزمون نام بُرده شده جزو بهترین آزمون های آزمایشی کشور بوده و تقریبا استاندارد هستند در حالت کلی اگر یک دوازدهمی هستید و زمان کافی برای مطالعه ندارید با توجه به اینکه آزمون گزینه دو هر سه هفته یکبار برگزار می شود شرکت در این آزمون توصیه می شود و اما اگر مطالب درسی را یک بار مرور کرده و تسلط نسبی روی کل مباحث دهم یازدهم و دوازدهم دارید و دنبال سوالات مشکل تر و چالشی تری هستید آزمون قلم چی پیشنهاد می شود ( پشت کنکوری ها ) در مورد آزمون سازمان سنجش توصیه می شود سه مرحله جامع حتماً ثبت نام شود. درایام نزدیک به کنکور بررسی و خواندن کتاب های دور دنیا در ۴۰ ساعت گاج توصیه می شود می شود.
حرف آخر اینکه اگر به دلیل کمبود بودجه در هیچ آزمون آزمایشی ثبت نام نکردید می‌توانید از سایت قلم چی آزمون های غیر حضوری را دانلود کرده و به صورت رایگان از آنها استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *