آموزش دایره مثلثاتی

مثلثات ترسیمی – درسنامه دوم – دایره مثلثاتی

آموزش مثلثات – ویژه کنکوری ها – جلسه دوم ( بررسی دایره مثلثاتی )

اصل حرف ما از این درسنامه شروع خواهد شد . دایره مثلثاتی که در کتاب درسی مطرح شده است را بصورت خلاصه و تغییر یافته می توان بصورت 4 ناحیه کلی در نظر گرفت که زاویه چهار راس آن صفر ، 90 ، 180 ، 270 و 360 درجه است که در جهت پادساعتگرد چرخش خواهد کرد. اگر این زوایا را بر حسب رادیان بخواهیم بررسی کنیم زوایای

 0 , π/2 , π , 3π/2 , 2π , ….

 بر روی دایره مثلثاتی مشخص خواهد شد

آموزش مثلثات

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید زوایای

0 , 2π , 4π , 6π , 8π , …

π , 3π , 5π , 7π , 9π , …

در دایره مثلثاتی تحت عنوان نقاط زوج و نقاط فرد بررسی شده است بنابراین فقط زوایایی که از دانش آموزان انتظار می رود بلد باشند محدود به زوایای صفر تا 2π نبوده و استفاده های بیشتری از این دایره خواهد شد . در درس فیزیک پیش دانشگاهی بسیاری از سوالات بخش موج ها ( مکانیکی و الکترومغناطیسی و … ) با مفهوم عمیق دایره مثلثاتی درگیر خواهند بود.

جدا از معرفی زوایا همانطور که در درسنامه قبل وعده کرده بودیم مقادیر sin , cos , tan , cot کلیه زوایای صفر ، 90 ، 180 ، 270 و 360 را در این درسنامه بر روی دایره مثلثاتی براحتی با چند شکل ساده حفظ خواهید شد.

آموزش مثلثات ترسیمی ( دایره مثلثاتی )

توضیح مطالب این قسمت در قالب کلمات کار سختی است توصیه اکید می کنم درسنامه زیر را نگاه کنید . مطمئن باشید که برخلاف انتظارتان مطالب مثلثات برایتان شیرین و آسان خواهد شد و یک قدم بزرگ در ریاضیات خواهید برداشت.

 

 

برای دانلود این درسنامه کافی است که بر روی << اینجا >> کلیک کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *