تلاش و موفقیت

تابستان 99 فرصتی برای پیشرفت تحصیلی

تابستان فرصتی برای پیشرفت تحصیلی

چه دانش آموز دهمی و یا نهمی باشید و چه یک دانش آموز سوم دبیرستانی که قصد دارید سال آینده در کنکور شرکت کنید و یا اینکه یک دانشجو هستید همیشه و همیشه تابستان زمان مناسبی برای پیشی گرفتن از سایر رقیبان بوده است. اگر دانش آموز سوم دبیرستان هستید و یا اینکه میخواهید سال آینده برای برای دوم شانس تان را در کنکور امتحان کنید در هر صورت تابستان فرصت طلایی است .

قبل از هرچیز بهتر است که یک برنامه منطقی نه یک برنامه ایده آل برای خود طراحی کنید . در دروس عمومی که تقریبا تکلیف مشخص است بعد از اتمام و در کنار هر درس می توانید شروع به تست زنی کنید … بطور مثال کتاب های تست ادبیات که درس بدرس می باشد را خریداری کرده و تست های هر درس را بعد از اتمام هر درس تمرین کنید…

 

****** زمانی که بقیه در حال استراحت هستند پیشرفت کنید *******

و اما دروس اختصاصی ، در مورد دروس اختصاصی کمی وضع فرق می کند بسته به مهارت اتان و تعداد سوالی که در طی زندگی نوشته اید و حل کرده اید . درکتان نسبت به تست ها متفاوت خواهد بود و عموما در سه درس فیزیک ، ریاضی و شیمی نیاز به کلاس تست و کمک یک دبیر توانا امری ضروری به نظر می رسد .

برای درس ریاضی مخصوصا در کتاب های جدید نهم و دهم ابتدا باید بر مطالب کتاب درسی به اندازه کافی مسلط شوید و سپس وارد تست ها شوید یعنی باید آنقدر تمرین کنید تا بتوانید هر سوال تشریحی را حدود سه دقیقه و یا کمتر حل کنید و بعد از آن وارد تست های کتاب ریاضی دهم ( دوم دبیرستان سابق ) شوید …

برای کتاب فیزیک نیز تقریبا وضع به همان شکل است دانش آموزی می تواند وارد تست های فیزیک شود که ابتدا مطالب تشریحی و نکات اولیه مربوط به هر فصل را بداند و مهمتر از آن با کلمات هر مبحث آشنا باشد بصورت مثال وقتی در صورت تستی گفته شد که با ثابت نگه داشتن فشار حجم گازی را دو برابر می کنیم بداند از کدام قسمت کتاب فیزیک دهم ( دوم دبیرستان سابق ) سوال مطرح شده و از این گفته صورت تست چه استفاده ای می توان کرد و با تمرین و تکرار تست های مقدماتی خود را با نکات بیشتری آشنا کرده و کم کم به سراغ تست های سخت تر و جدید تر کنکور برود….

 

تلاش برای کنکور

و اما در پایان اینکه هرگز کل تابستان را استراحت و یا فقط بصورت یکسره درس نخوانید و حداقل یک نیم روز و یا یک روز کامل در طول هفته را به استراحت اختصاص دهید تا تعادل روحی اتان بهم نخورده و بتوانید با بازدهی مناسبی در مهرماه ادامه دهید .

هرگز بدون برنامه کار نکنید و برنامه ای منطقی متناسب با هدفتان طراحی کنید

هرگز نه خود را کوچک بدانید و نه خود را یک آدهم آهنی تصور کنید شما یک انسان هستید باید تلاش کنید و در کنار تلاش گاهی هم نیاز به استراحت دارید.

هرگز از کلمات منفی درباره خودتان استفاده نکنید همین که خداوند شما را خلق کرده است یعنی استعداد ویژه ای نیز درونتان قرار داده است کافی است که آن را کشف کرده و با علاقه و تلاش در راهتان قدم بردارید و بدانید که پیمودن مسیر از خود هدف زیباتر و لذت بخش تر است….

از صفت حسادت دوری کنید و اگر کسی از شما کمک خواست او را راهنمایی کنید تا دیگران نیز شما را راهنمایی کنند.

همیشه به آینده امیدوار باشید و بدانید که قادر مطلق خداوند است و با همه مشکلات موجود شما را کمک خواهید کرد

ادامه دارد ……

 

 

برای دانلود ویدئوی فوق با کیفیت عالی بر روی << اینجا >> کلیک کنید

برای دانلود ویدئوی فوق با کیفیت متوسط بر روی << اینجا >> کلیک کنید

1 دیدگاه دربارهٔ «تابستان 99 فرصتی برای پیشرفت تحصیلی»

  1. سلام این متن ٬متن تاثیر گذاریه واقعا به بنده کمک شایانی کرد?
    استاد تشکر بابت راهنماییتون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *