آموزش محاسبات دایناسور

یکی از عمده مشکلاتی که در بحث تست های کنکور و سوالات سنگین امتحانی هر دانش اموزشی با آن مواجه می شود. سنگین بودن روابط و محاسبه اعداد تست های کنکور می باشد مخصوصا بعضی از عبارت ها توانی بوده و حتی اگر کسی دانش کافی را نداشته باشد و شناختی جامع بر روی ممیزها و … نداشته باشد با ماشین حساب مهندسی هم قادر نخواهد بود که یک سوال فیزیک رو بدرستی حل کند چه برسد به اینکه در روز کنکور بخواهد همان سوال رو حدود یک و نیم دقیقه حل کند.

فلذا همیشه یک خلا اساسی برای دانش آموزان علاقه مند به درس و کنکور وجود داشته و آن این نکته است که پس از ادراک و حفظ فرمول ها و تفهیم مراحل سوال ، چطور خودشان با سرعت قابل قبولی آموخته های خود را پیاده سازی کرده و به جواب نهایی برسند. اگر یک سوال سنگین بصورت مثال در امتحانات نهایی خرداد ماه مطرح شود و دانش آموزان نتوانند به جواب نهایی برسند نهایت یک نمره را از دست خواهند داد ولی چنانچه همین سوال یک تست کنکور باشد علاوه بر اتلاف وقت یک نمره منفی هم دریافت خواهند کرد بنابراین نیاز به یک رابط این وسط برای تقویت قدرت محاسبات دانش آموزان امری ضروری و لازم بنظر می رسد.

تکنیک های محاسبات دایناسور درسنامه اول در یک نگاه

  •  ممیز همان توان منفی بوده و براحتی با هم تعویض می شوند.
  •  صفر همان توان مثبت است و براحتی با هم تعویض می شوند.
  •  در ضرب صفر ( توان مثبت ) با ممیز ( توان منفی ) از بین می رود.
  • ممیز صورت و مخرج چناچه دقیقا باهم برابر باشند از صورت و مخرج کسر از بین می روند
  • ممیزه از مخرج به صورت رفته و تبدیل به صفر می شود.
  • ممیز از صورت به مخرج آمده و تبدیل به صفر می شود.
  • صفر از صورت به مخرج آمده و تبدیل به ممیز می شود.
  • برای ضرب کردن ذهنی اعداد ، هر عدد را به یکان ، دهگان ، صدگان می شکنیم و درون ذهنمان براحتی عملیات ضرب را انجام می دهیم.

دانستن نکات فوق کافی نبوده و تمرین کردن آنها در سوالات واقعی کنکور هنگام حل مسائل بسیار مهم می باشد. قبل از هرچیزی یاد آوری شود که بخشی از نکات گفته شده درون آموزش محاسبات دایناسور بیان نشده و درون آموزش محاسبات سریع گفته شده است که براحتی در انتهای همین صفحه بر روی لینک << آموزش محاسبات سریع >> کلیک کرده و وارد صفحه مربوط به آن شوید.

همانطوری که پیش تر اشاره شد هر مبحثی با تمرین و تکرار ملکه ذهن شده و قابل استفاده خواهد بود در این راستا سه درسنامه از آموزش محاسبات دایناسور فراهم شده که درسنامه اول را پست زیر می توانید مشاهده و دانلود کنید.

برای دانلود درسنامه فوق با کیفیت بالا بر روی << اینجا >> کلیک کنید.

برای دانلود درسنامه فوق با کیفیت متوسط بر روی << اینجا >> کلیک کنید.

درسنام بعدی

6 دیدگاه دربارهٔ «آموزش محاسبات دایناسور»

  1. آقای مهندس خدا خیرتون بده…بخدا نمیدونین چقدر ازتون ممنونم…ایشالا خدا خیر دنیا و آخرت رو نصیبتون کنه…موفق ترین باشید

    1. مهندس رضا منصف

      سلام ، شیمی که گفته بودیم خیلی زمان میبره ولی زیست در حال ساختن و بررسی کتاب درسی هستیم و محتوی در حال تولید شدن هستش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *